בוטוקס לטיפול במיגרנה

לייעוץ והתאמת הצעת מחיר משתלמת השאירו פרטים עכשיו!
על מנת שנוכל לספק הצעת מחיר מדויקת ככל הניתן, אנא בחרו את הטיפול הרצוי

כנראה שהמילה האחרונה בתחום הטיפול בכאבי המיגרנות מגיע דווקא מכיוון לא צפוי: עולם האסתטיקה והיופי. מיגרנה היא תופעה היכולה להקשות על ההתמודדות עם ההתנהלות היומיומית השגרתית. הצורך בשקט ובחושך, הכאב והלחץ המורגשים, כל אלה ועוד מקשים על התקשורת עם הסובב ועל התפקוד בלשון המעטה. בשורות חדשות בנושא ההקלה בכאב אכן משמחות. הבוטוקס מספק כיום פתרון משמעותי ללוקים במיגרנות, גברים ונשים, ומאושר על ידי ה-FDA.

מיגרנות יכולות להימשך בין ארבע שעות עד שבעים ושתיים שעות. לעתים מלווה ההתקף בבחילות ובהקאות. בעבר סברו כי התרחבות והתכווצות של כלי דם במוח גורמת להתקפים ולמעשה מדובר במחלת כלי דם. כיום היא נחשבת מחלת מוח המאופיינת בפעילות מסוימת בה שותפים אזורים במוח וחומרים המופרשים לכדי יצירת דלקת עצבית אזורית. נכון להיום ידוע כי נשים סובלות יותר מגברים ממיגרנות, אלה מתרחשות במיוחד בטווח הגילאים: 55-25 ויש הסוברים כי הגנטיקה משפיעה על התופעה.

שני סוגים עיקריים מובחנים: בצורה הראשונה של המיגרנה סובלים החולים מאירוע מקדים הנקרא אאורה בו הם מסוגלים לחוות בעיות בתחושה, בדיבור ובראיה. תופעה זו יכולה להימשך עשרים עד שלושים דקות. סוג זה מעלה את האפשרות לשבץ לעומת התקפי מגרנה מסוג אחר (הסיכויים לשבץ עולים אם מדובר באדם מעשן ובנטילת גלולות נגד היריון העשירות באסטרוגן). במהלך הסוג השני של המיגרנות אין החולה סובל משום תופעה מקדימה לפני ההתקף.

הטיפול בכאבי המיגרנה באמצעות בוטוקס

הטיפול בבוטולינום (טוקסין) החל לפני מספר שנים ונמצא משיג תוצאות חיוביות בצורה משמעותית. מדובר בטיפול ללא תופעות לוואי וכאבים שאינו דורש זמן הכנה ונחשב קצר יחסית. הטיפול יכול להיעשות בזמן רגיעה בין התקפי מיגרנות ובזמן התקף מגרנה באותה המידה. מטרתו למנוע התקפים עתידיים. כנראה וטיפול זה יעיל במיוחד בהרחקת כאבי ראש חזקים החוזרים על עצמם ונובעים במקור מעמוד השדרה באזור הצוואר, אך בהחלט לא רק.

מנתח פלסטי בקליבלנד שבאוהיו- ארה"ב בשם ד"ר גיירון גילה שלאחר הזרקת בוטוקס בקמטי ההבעה הנמצאים באזור המצח חלה הטבה משמעותית בהקלה בכאבי מגרנות עד כדי העלמתם, כך על פי מטופלות שציינו זאת באוזניו. מסתבר כי באזור השרירים המטופלים בהזרקות בוטוקס עובר גם עצב תחושתי בנוסף לעצבים אחרים העוברים באזור הרקות ובחלקו האחורי של הראש.

קו מחשבה זה מסביר מדוע נגרמות מגרנות כאשר מתבצע לחץ על שרירי הראש ושרירי הפנים בפרט בהם קיימים עצבים אלו. הזרקת הבוטוקס לשריר מרדימה אותו, כך למעשה נותן הבוטוקס מענה לקמטי ההבעה ושומר מפני חידוש והעמקה של קמטים אלו.

מסתבר כי הזרקה של בוטוקס לשרירים הללו משפיעה על תחושת הכאב של הסובלים ממיגרנה ומעלימה אותה לחלוטין. השריר המורדם אינו לוחץ על תאי העצב ולכן ההקלה בכאב. ההזרקה מתבצעת כל כמה חודשים, נפח השריר יורד והמיגרנות נחלשות. אישור סופי להצלחת הטיפול ניתן על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA , המאשר את השימוש בבוטוקס לטיפול בכאבי הראש הכרוניים.

רוצים לדעת עוד? רוצים לשמוע על המחירים, הנחות ומבצעים עדכניים ?
הנכם מוזמנים להשאיר לנו פרטים בצור קשר באתר ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם.

השירות ניתן ללא עלות וללא כל התחייבות!

הכתבה הועילה לכם? גם 5 כוכבים יועילו לנו 🙂 [kkstarratings]

לייעוץ והתאמת הצעת מחיר משתלמת השאירו פרטים עכשיו!
על מנת שנוכל לספק הצעת מחיר מדויקת ככל הניתן, אנא בחרו את הטיפול הרצוי
דילוג לתוכן